Jueves, 25 de Junio de 2026

Actualizada Miércoles, 24 de Junio de 2026 a las 16:24:20 horas

Consell de Mallorca
Viernes, 09 de Abril de 2021
Sa Pobla

El Consell ha aportat més de mig milió d’euros a l’Ajuntament de sa Pobla per millorar l’eficiència energètica del municipi

Es tracta d’actuacions que comprenen el període 2019-2023 subvencionades amb fons de Desenvolupament Local de la institució insular.

[Img #46350]

 

La presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, acompanyada del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha visitat sa Pobla per conèixer de la mà del batle Llorenç Gelabert les actuacions del municipi en eficiència energètica subvencionades per la institució insular.

 

La quantia total que el Consell ha destinat a l’ajuntament de sa Pobla per a projectes d’eficiència energètica puja fins als 506.786 euros que, sumats a l’aportació que fa el consistori en les actuacions planificades fins al 2023 suposen 667.080 euros per a la sostenibilitat del municipi.

 

Precisament, els representants institucionals s’han trobat al poliesportiu municipal, on s’ha millorat l’enllumenat del pavelló Miquel Capó i l'eficiència energètica de la piscina climatitzada. De fet, el batle ha afirmat que «aquesta instal·lació poliesportiva ja només empar un 20% de les energies tradicionals, la resta funciona a través d’energia solar i energia geotèrmica».

 

A banda d’aquesta actuació, el consistori de sa Pobla ha desenvolupat altres projectes de millora de l’eficiència energètica de l’enllumenat públic a diferents urbanitzacions o de la climatització a l’edifici de l’ajuntament. Igualment, s’han duit a terme i es continuarà amb plans i campanyes per fomentar l’ús racional de l’energia i de l’aigua.

 

Tot això amb el suport de les subvencions del Consell per desplegar el Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible i el Clima de sa Pobla (PAESC) i les ajudes per a actuacions de competència municipal, que, com posa en valor la presidenta del Consell «estam mobilitzant més de 60 milions d’euros als municipis amb els plans pluriennals que els hi permeten invertir en temes de sostenibilitat per millorar la vida dels ciutadans». A més, també destaca que «l’ajuda del Consell és important, sobretot, en municipis que tenen menys recursos econòmics, com en aquest cas».

 

Totes aquestes actuacions se sumen a les projectades amb la convocatòria de subvencions pluriennals (2020-2023) per a projectes municipals en sostenibilitat i eficiència urbana, cofinançada entre el Govern, Consell i Ajuntament, que plantegen la millora de l’eficiència energètica i la seguretat industrial en l’enllumenat públic de diferents sectors de sa Pobla.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.254

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.