Martes, 23 de Junio de 2026

Actualizada Martes, 23 de Junio de 2026 a las 16:57:24 horas

Ajuntament de Santanyí
Martes, 15 de Junio de 2021
Santanyí

Les banderes blaves ja onegen a les platges del municipi de Santanyí

Per segon any consecutiu, és el municipi de Mallorca que ha obtingut més banderes blaves per a les seves platges per a la temporada d’estiu.

La bona qualitat de l’aigua de la platja, la contractació de socorristes, els serveis de banys i dutxes, seguit d’un immillorable paisatge, han estat els elements clau perquè a les platges de Santanyí onegin fins a cinc de les banderes blaves que coincideix la Comunitat Europea.

[Img #47486]

 

Tal com ha explicat el regidor de Turisme i Platges de l’Ajuntament de Santanyí, Rafael Batle: “el fet de tenir la Bandera Blava és sinònim de qualitat, i això és el que nosaltres volem oferir a qui ens visita i als nostres veïnats.

 

Ens toca viure una altra temporada d’estiu complicada amb la crisi provocada pel coronavirus COVID-19, però això no vol dir que no hàgim de buscar oferir excel·lència a les nostres platges. Per això, les institucions hem de ser les primeres a donar exemple amb un manteniment impecable de la nostra costa i dedicar-hi tots els esforços”.


Per la seva banda, la batlessa de Santanyí, Maria Pons, ha lamentat el fet que probablement, la platja de sa Font de n’Alis no obtingui el reconeixement l’any que ve. Aquesta platja està dins el Parc Natural de Mondragó, i no s’ha autoritzat la utilització d’alguns serveis indispensables per rebre la bandera blava. La batlessa ha remarcat “el fet de no tenir serveis de banys ni de dutxes serà un condicionant molt important, i sense ells, és poc probable que ens atorguin una altra vegada la bandera blava. Els santanyiners som els primers interessats a protegir el nostre territori i valoram com ningú el Parc Natural de Mondragó; però hi ha uns serveis mínims que s’haurien de garantir. Tenim les infraestructures per donar aquests serveis, amb uns banys adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i unes dutxes en condicions. És una llàstima que des de la Conselleria de Medi Ambient no s’entengui que sense aquests serveis estam empitjorant la imatge del parc i generant un problema a veïnats i visitants”.


En qualsevol cas, a més de la platja de sa Font de n’Alis, les de Cala Santanyí, Cala Llombards, la platja de s’Amarador, i Cala Gran de Cala d’Or, ja tenen el seu distintiu onejant sobre l’arena.


D’aquesta manera, són cinc les platges del municipi de Santanyí les que han rebut el reconeixement, sent l’únic municipi de l’illa de Mallorca que rep aquest nombre de distintius. A les Illes Balears, només el municipi de Santa Eulàlia del Riu, a Eivissa, també ha aconseguit cinc banderes blaves.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.