Mallorca / Alaró
El batle d'Alaró sol.licita a l’Estat que s’impliqui per frenar el greu deteriorament del Castell
Llorenç Perelló, s’ha reunit amb el secretari d'Estat de Cultura per demanar que es cedeixin les murades al Consell per poder actuar.
![[Img #72564]](https://mallorcactual.com/upload/images/06_2026/6938_24062541_670.jpg)
El batle d’Alaró, Llorenç Perelló, acompanyant el conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, s’ha reunit amb el secretari d'Estat de Cultura, Jordi Martí Grau, per reclamar la implicació de l'Estat en la conservació d'un dels principals símbols patrimonials de Mallorca fent-ne efectiva la cessió a les insititucions locals.
La postura municipal és ben clara en referència al Castell. Perelló ha explicat que “és urgent actuar per frenar el deteriorament que afecta diferents elements del conjunt històric i cal impulsar una resposta coordinada i decidida per assegurar la conservació d'un espai declarat Bé d'Interès Cultural i estretament vinculat a la història i la identitat d'Alaró i de Mallorca”.
En aquest sentit el batle ha volgut deixar ben clar que “l’Estat, com a propietari de les murades, està obligat a mantenir-lo de forma adequada i una manera seria donar resposta a la petició de cessió feta pel Consell de Mallorca de cedir el moniment”.
Segons el batle Perelló “diversos experts han indicat que la situació dels murs es crítica. Aquí les administracions que estan fent feina són les de Balears. El Govern ha fent una llei que permetrà expropiar la part privada del recinte, el Consell i el l’Ajuntament hem fet les primeres excavacions arqueològiques de la història i ara cal que l’Estat ens ajudi”.
La reunió s'emmarca en la voluntat de l'Ajuntament d'Alaró d'impulsar totes les vies de diàleg i col·laboració institucional possibles per garantir la protecció i la posada en valor del Castell d'Alaró.
![[Img #72564]](https://mallorcactual.com/upload/images/06_2026/6938_24062541_670.jpg)
El batle d’Alaró, Llorenç Perelló, acompanyant el conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, s’ha reunit amb el secretari d'Estat de Cultura, Jordi Martí Grau, per reclamar la implicació de l'Estat en la conservació d'un dels principals símbols patrimonials de Mallorca fent-ne efectiva la cessió a les insititucions locals.
La postura municipal és ben clara en referència al Castell. Perelló ha explicat que “és urgent actuar per frenar el deteriorament que afecta diferents elements del conjunt històric i cal impulsar una resposta coordinada i decidida per assegurar la conservació d'un espai declarat Bé d'Interès Cultural i estretament vinculat a la història i la identitat d'Alaró i de Mallorca”.
En aquest sentit el batle ha volgut deixar ben clar que “l’Estat, com a propietari de les murades, està obligat a mantenir-lo de forma adequada i una manera seria donar resposta a la petició de cessió feta pel Consell de Mallorca de cedir el moniment”.
Segons el batle Perelló “diversos experts han indicat que la situació dels murs es crítica. Aquí les administracions que estan fent feina són les de Balears. El Govern ha fent una llei que permetrà expropiar la part privada del recinte, el Consell i el l’Ajuntament hem fet les primeres excavacions arqueològiques de la història i ara cal que l’Estat ens ajudi”.
La reunió s'emmarca en la voluntat de l'Ajuntament d'Alaró d'impulsar totes les vies de diàleg i col·laboració institucional possibles per garantir la protecció i la posada en valor del Castell d'Alaró.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.254