Mallorca / Inca
Inca reafirma el seu compromís amb els drets LGTBI+ amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull
El consistori ha desplegat la banderola de l'Orgull a la façana de l'Ajuntament i ha aprovat una declaració institucional per continuar avançant cap a una ciutat més inclusiva i respectuosa.
![[Img #72579]](https://mallorcactual.com/upload/images/06_2026/3371_26063547_670.jpg)
L'Ajuntament d'Inca se suma un any més a la commemoració del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+, que se celebra el 28 de juny. Així doncs, amb motiu d’aquesta efemèride, el consistori ha desplegat la bandera de l’arc de Sant Martí, símbol d’aquest col·lectiu, a la balconada de la casa consistorial i ha aprovat una declaració institucional al Ple municipal.
Amb aquesta iniciativa, el consistori vol visibilitzar el seu compromís amb la defensa dels drets, les llibertats i la igualtat de totes les persones, independentment de la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere. «La diversitat ens enriqueix com a societat i és responsabilitat de totes les institucions garantir que qualsevol persona pugui viure amb llibertat, dignitat i seguretat. Des d'Inca continuarem treballant perquè la igualtat sigui una realitat efectiva per a tothom», ha destacat la regidora d’Igualtat, María del Carmen Osés.
La declaració institucional recorda que el Dia de l'Orgull commemora els fets de Stonewall de 1969, considerats un punt d'inflexió en la lluita pels drets del col·lectiu LGTBI+, i posa de manifest que, malgrat els avenços assolits, encara persisteixen situacions de discriminació, violència i exclusió que requereixen una resposta ferma de les institucions públiques.
En aquest sentit, l'Ajuntament d'Inca reafirma amb aquesta declaració el seu compromís amb la tolerància zero davant qualsevol agressió o discriminació per motius d'orientació sexual o identitat de gènere i continuarà impulsant accions de sensibilització i visibilització per fomentar una societat més justa, igualitària i respectuosa amb la diversitat.
A més, el consistori mantindrà la seva col·laboració amb el Servei d'Atenció Integral (SAI) LGTBI+, que ofereix assessorament jurídic, psicològic i social a les persones que puguin patir situacions de discriminació, i continuarà treballant coordinadament amb els diferents agents socials i institucionals per avançar en la prevenció de l’LGTBI-fòbia, així com es detalla al text aprovat.
![[Img #72579]](https://mallorcactual.com/upload/images/06_2026/3371_26063547_670.jpg)
L'Ajuntament d'Inca se suma un any més a la commemoració del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI+, que se celebra el 28 de juny. Així doncs, amb motiu d’aquesta efemèride, el consistori ha desplegat la bandera de l’arc de Sant Martí, símbol d’aquest col·lectiu, a la balconada de la casa consistorial i ha aprovat una declaració institucional al Ple municipal.
Amb aquesta iniciativa, el consistori vol visibilitzar el seu compromís amb la defensa dels drets, les llibertats i la igualtat de totes les persones, independentment de la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere. «La diversitat ens enriqueix com a societat i és responsabilitat de totes les institucions garantir que qualsevol persona pugui viure amb llibertat, dignitat i seguretat. Des d'Inca continuarem treballant perquè la igualtat sigui una realitat efectiva per a tothom», ha destacat la regidora d’Igualtat, María del Carmen Osés.
La declaració institucional recorda que el Dia de l'Orgull commemora els fets de Stonewall de 1969, considerats un punt d'inflexió en la lluita pels drets del col·lectiu LGTBI+, i posa de manifest que, malgrat els avenços assolits, encara persisteixen situacions de discriminació, violència i exclusió que requereixen una resposta ferma de les institucions públiques.
En aquest sentit, l'Ajuntament d'Inca reafirma amb aquesta declaració el seu compromís amb la tolerància zero davant qualsevol agressió o discriminació per motius d'orientació sexual o identitat de gènere i continuarà impulsant accions de sensibilització i visibilització per fomentar una societat més justa, igualitària i respectuosa amb la diversitat.
A més, el consistori mantindrà la seva col·laboració amb el Servei d'Atenció Integral (SAI) LGTBI+, que ofereix assessorament jurídic, psicològic i social a les persones que puguin patir situacions de discriminació, i continuarà treballant coordinadament amb els diferents agents socials i institucionals per avançar en la prevenció de l’LGTBI-fòbia, així com es detalla al text aprovat.






Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.85